Müge Şenel

20 Şubat 2017 Pazartesi

Matem-14

Son matemimdir, on dördüncü matem... Görüyorsun ya, on beşe tamamlayamadım, zira gerçeği kavrayamadım. Kendi içimdeki gerçekliği, dış dünyaya uyarlayamadım. Çepeçevre sözcüklerin arasında kayıplara karıştım. Oysa on dördün başında, on beşin sonundaydım. On dört on beşe sandığım kadar kolay yuvarlanmıyormuş. Rakamlar ne ifade eder sahi? Bu denklikler birer tesadüf müdür? Tesadüflere olan inançsızlığımı sınamak mı ister her yaşanmışlık? Bir hayli huzursuzken, nasıl gıdıklanır yüreğim? Ya da tam huzura ermişken, nasıl gıcıklanır fikrim? Sahiplenmesi güç bir terk edilmişliğin eşiğindeyim. Ellerim uzun süredir tutarsız. Avuçlarım her an gizlenmeye müsait. Özlemek, ışıklarını yanarken hiç görmediğim bir evden gelen kısık radyo sesi gibidir artık. Hangi şarkının çaldığını ne kadar kulak kesilsem de anlayamadığım zamanlar oldu. Varsayımlarda bulunduğum zamanlar... Olasılıklar tüm keskinliğimi aldı. Önce hissettirmeden, sonra hızla tüketti beni belirsizlik. Epey düşündüm, sonlar, başlangıçlarla kesişmese, her şey daha belirgin olur muydu? Karar verdim, yolun, yolda olmanın kanunuydu bu. Başka türlüsü mümkün değildi. Yolculuklar bana tek bir şey anlatır sanırdım. Yolculuklar hayatın özetiymiş. Yollar hayatın içinde akışımızı gösterirmiş. Bazen, keskin virajlarıyla, ani dönüşleriyle, kavisleriyle ve çukurlarıyla; bazen de, düzlükleriyle, yumuşak toprak yollarıyla, yağ gibi kayan asfaltlarıyla ve sürpriz dönemeçleriyle... Bak işte, söylüyorum. Kendimi yollara bıraktım, yolculuklara adadım. Karşıma çıkacaklara hazırım. Geçmiş yolların geleceğe taşınmayacağından emin olma yolunda ortalama bir hızla seyrediyorum. Rakamlar kilometre taşlarını ifade edecek. Tesadüfler baş eğdirirken, olası başkaldırılar bilgelikle yatıştırılacak. Özümüzden çalmadan, çoğalarak, inanarak ve kabullenerek... Bıraktığım değil, bırakıldığım yerden, tutunmak, tutuşmak üzere... Biri yanarken, diğeri küllerinden doğacak. Matemler işte hep böyle son bulacak.


"Beni yalnızca beklenmedik olan mutlu eder, ama pek çok beklenene çarpıp onları dağıtmalıdır."

E.C




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder